Colonia del Sacramento

18 juni 2011 - Colonia, Uruguay

Slechts 2,5 uur met bus van Montevideo verwijderd; Colonia del Sacramento is een van de schattigste dorpjes die ik ken. Sommige straatjes en huisjes zij nog in originele staat, een mix van Portugese en Spaanse invloeden.

In de jaren 1700 en 1800 was dit plaatsje een van de belangrijkste controleposten voor de toegang van Buenos Aires en de binnenlanden van Zuid Amerika via de Rivier Rio Plata. Met andere woorden, toe ging het hier helemaal niet schattig aan toe; er was continu strijd vanwege de grote economische belangen. Ook het Nederlandse koninkrijk heeft hier nog een bijdrage geleverd; het transport van slaven. Mij is verteld dat door de erbarmelijke condities op de schepen ongeveer de helft van alle slaven het leven liet tijdens de overtocht.

Wederom heb ik mijn plannen moeten bijstellen, om diverse redenen. Ik ben hier veel langer dan gepland, en probeer een beetje tot rust te komen, en nog wat spaans bij te spijkeren middels het lezen van kranten.
Op dit moment weet ik nog niet wat mijn volgende bestemming is, dan wel wanneer ik hier vertrek. (het hotel --RIVERA-- waar ik verblijf is dusdanig goed voor redelijke prijs dat ik helemaal geen zin heb om hier weg te gaan.

Morgen (19-6) is hier een nationale feestdag:  Dia de la bandera (dag van de vlag), idem in Argentinië, morgen, op 20-6.

Enkele fotoos heb ik geplaatst in het mapje: Colonia del Sacramento.

1. Ellen:
    19 juni 2011
    Hallo Paul!
    Inderdaad een schattig dorpje, zo op de foto's te zien.
    Interessant om alle info te lezen, wat weet je ondertussen toch veel over alle plekken waar je bent geweest! Nog veel reisplezier Paul en succes met je Spaans! Groet, Ellen
  2. tirza:
    19 juni 2011
    Hee Paul,
    neem je tijd zou ik zeggen, zo te horen zit je daar prima.het ziet er in elk geval heel leuk uit!Hier is het overigens net herfst, heel apart.

tot later!liefs van tirza
  3. Reina Hoogland:
    23 juni 2011
    Hola Pablo, heel erg bedankt voor je kaartje! Heel fijn om iets persoonlijks te horen.Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Lekker relaxen maar.....
    Kun je al die landen die je de afgelopen tijd hebt bezocht nog uit elkaar houden? En maak je overal veel foto's? Wat een archief zul je hebben verzameld!!! Je zou ze kunnen aanbieden aan een reisbureau of aan een uitgever van reisreportages. Maar wellicht doe je dat al. Weet je al wat je volgende doel is? Of blijf je nog een beetje in Colonia? Of misschien ben je in de tussentijd al weer verder getrokken...... Hartelijke groet y que te vaya bien, mucha suerte, Reina.