Orange Walk -> Belmopan -> Belize City

14 maart 2009 - Belmopan, Belize

Zaterdag, 14 - 3 - 2009

Vroeg met de bus van Orange Walk naar Belize City om wat dingetjes te regelen (hotel + tour voor morgen). Vervolgens met de bus gelijk door naar Belmopan. Belmopan met 16.000 inwoners is de hoofdstad van Belize. Nadat in 1961 Belize City door tropische storm bijna geheel van de kaart was weggevaagd werd besloten de hoofdstad te verhuizen naar Belmopan. Ik was gewaarschuwd; er is daar niets te zien , en inderdaad men heeft gelijk, er is daar niets te zien! Ik heb er een half uur rondgelopen en 15 minuten met een taxi een tour gedaan, en het plaatsje is echt deprimerend: zie 2 foto,s in de map Belmopan: de voor- en achterkant van het parlementsgebouw.

Daarna met de bus weer terug naar Belize City. Een busreis is hier vaak een belevenis op zich.

1. Aart:
    15 maart 2009
    Hoi Paul, ontzettend leuk om het allemaal te kunnen zien en lezen. Helemaal toppie van je! Ben trots op je! Groetjes Aart
  2. jenny v d stad:
    15 maart 2009
    Hallo Paul wij genieten van alles wat je daar beleefd,en we reizen met je mee iedere keer na je verslag.Helemaal te gek.
    groetjes Jenny en Kees
  3. Ellen:
    16 maart 2009
    Hi Paul, dat Belmopan lijkt me inderdaad een weinig opbeurende plek. Nog heel veel genietsels gewenst!! Groets, Ellen