Chiquimula -> Guatemala (hoofdstad) -> Antigua

29 maart 2009 - Guatemala, Guatemala

Quatemala- Antigua, Zondag 29 - 3 - 2009

Van Chiquimula (gisteren) was het zo´n 3,5 uur met de bus (busstations zijn hectische plaatsen) naar de hoofdstad van Guatemala, Guatemala stad.  Voor en tijdens dat ik op reis ging heb ik de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over Guatemalastad, met ruim 3 miljoen inwoners, in omvang en oppervlakte gigantisch. Ik heb geluisterd naar alle waarschuwingen, veilig hotel, niet ´s avonds op straat, taxies; ik heb wat rondgewandeld op plaatsen waar dat veilig geacht wordt. Het centraal park vind ik mooi en groot, veel leven in de brouwerij, met prachtige gebouwen, maar tevens foeilelijke daarnaast. De cathedraal erg fraai, zowel van binnen (het ontroerde mij: er was een replica van het kruis met zwarte Christus wat ik in Equipulas had gezien) als van buiten . Ik ben blij dat ik toch in ieder geval iets van deze hoofdstad heb gezien. (Enkele foto´s in het album Guatemala stad, Guatemala)

En nu ben ik dan terug in Antigua, met als eerste doel morgen weer naar school, spaanse les.

De afgelopen 4 weken heb ik veel reisbewegingen gemaakt, op vele manieren (vliegen, locale en luxe bussen, boten, taxies) , en heel erg veel gezien. Ik had van tevoren niet gedacht dat me dat zo op deze wijze zou lukken.

1. india bik:
    16 maart 2010
    ik heb spaans op school leuk hoor zijn jullie zo arm wat zielig ik help jullie met een vonds