Feldkirch (.AT), Vaduz (.LI), Buchs (.CH)

23 april 2015 - Feldkirch, Oostenrijk

Village of Triesenberg (.LI)Met de trein van Rimini terug naar Bologna, vervolgens via Innsbruck naar Feldkirch. ( Het loont om, bijvoorbeeld via bahn.de of    OBB vroeg te boeken, er zijn dan heel vaak aanbiedingen om soms voor een fractie van de normale prijs te reizen,  waarbij eersteklas  nauwelijks duurder is, en erg comfortabel, zeker als je veel bagage bij je hebt)

Vaduz Cathedral (.LI)De uitzichten werden steeds fraaier op weg naar en in Oostenrijk; prachtige idyllische groene landschappen met  witte bergtoppen, spitse kerktorens en schattige huisjes.  Je zou deze letterlijk en figuurlijke -rijke- landschappen zo op Egypte of welk ander ontwikkelingsland willen transponeren.

Feldkirch is onverwacht een ontzettend leuke bestemming, met een klein maar heel gezellig oud stadscentrum en uitmuntende toeristenvoorzieningen, waaronder een zeer goed View over  beautiful old  city center of Feldkirch (.AT)toeristenkantoor en informatie(brochures, o.a. een enorme plattegrond waar élk huis op is terug te vinden) uitstekend en goedkoop openbaar vervoer, en betaalbare hotels en restaurants. Het marktplein heeft een hele gemoedelijke sfeer en werd toevallig  in de Bondfilm "A Quantum of Solace"  gebruikt.

At the border of  Switserland -Liechtenstein  (.CH)De ontvangst in het toeristenkantoor in Vaduz (hoofdstad van het Duits sprekende Liechtenstein)  was veel minder hartelijk, koud en ijzig als de omringende witte bergpieken. Zelden heb ik zo'n zure en sacherijnige vrouw ontmoet, het is mij een raadsel hoe ze aan deze baan is gekomen, totaal ongeschikt jaagde ze ongeveer iedere bezoeker weer de landsgrenzen over. De Liechtenstein brochure is de dunste en meest inhoudsloze    die ik ooit heb gelezen:  de enige nuttige informatie is samengevat dat het Fürstentum ~37.000  leden telt en 160 km2 klein is.

Malbun (.LI)Dat neemt niet weg dat het een leuke vakantiebestemming is, 's winters kan je skiën in Malbun, waar nu prachtige panorama's te zien waren, uitzichten in het algemeen zijn schitterend. Liechtenstein At the border of  Liechtenstein - Switserland (.CH)is vermeend één van de mooiste wandelgebieden van Europa, met zeer goed gemarkeerde wandelpaden. Het openbaar vervoer systeem is zonder meer goed, en goed geregeld met omringend Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb ook nog kort Buchs aan gedaan, een modern Zwitsers dorpje, niet veel te zien, maar ach, ik ben niet dagelijks in Zwitserland.

Enkele foto's in het mapje  Feldkirch (.AT), Vaduz (.LI), Buchs (.CH).

1. Jenny:
    23 april 2015
    Hallo Paul dat is genieten zo te lezen dus n fijn verblijf.
    Mooi verhaal weer.Bedankt.
    gr.
    Jenny
  2. Gerard van Dijk:
    Hallo Paul ,

Ja , waar je nu bent is erg schilderachtig!
    Geniet van het land en veel mooi weer !
    Heel hartelijke groeten van Gerard van Dijk.
    P.S.: Mijn verjaardag was zeer geslaagd !

Daag en bedankt voor je verslag met fotoos !!
  3. Bert Scholtens:
    23 april 2015
    Hoi Paul. De trein van bologna naar Innsbruck heb ik ook gehad. Prachtig om zo de Alpen in te gaan. En in Feldkirch trof ik een fietsenmaker die mij van dienst wilde zijn zodat ik niet dagen hoefde te wachten. En het leuke van Liechtenstein is dat je er ook zo weer uit kunt. Groeten en tot kijk. Bert
  4. Fam. Van Ham:
    Hoi Paul,

Dat is wel even wat anders waar je nu bent, erg mooi en kleurrijk.
    Geniet ervan en tot de volgende mail.

Groetjes van de Fam. Van Ham
  5. Ben:
    Hi Paul,

Leuk verhaal weer. Ben wat laat aan het reageren want nu zelf aan het reizen. Maar ik schrijf er alleen niet zo mooi over.
  6. Marjo:
    29 april 2015
    Hoi Paul, je komt steeds dichter naar hier.
    Vandaag is de caravan van je tante in Callantsoog gezet. Vrijdag mag ze zelf ook. Wij zijn er regelmatig ook, maar heen en weren wat, vanwege o.a. de verschillende schoolvakanties.
    Je kan NL al bijna ruiken, geniet nog van de andere luchten!
  7. Maria:
    29 april 2015
    HalloPaul, zoals ik het nu zie ben je op dit moment in Berlijn.
    Bijna terug in Nederland. Ik denk dat je hoofd weer helemaal vol zit met al deze geweldige indrukken die je deze reis hebt gemaakt. Je hebt voor ons je reisverhaal weer prachtig beschreven. Mijn hartelijke dank dat je me mee liet genieten.
    (en zit er dit keer een kopje koffie in Haarlem in?)
    Hartelijke groeten, Maria