Bogotá, Colombia

15 december 2009 - Bogotá, Colombia

Wekenlang heb ik in de hitte doorgebracht, en nu verblijf ik sinds zaterdag in Bogotá op zo´n 2500 meter hoogte, dus overdag aangenaam warm, en´s avonds koel, soms een beetje koud. Ik ben hierheen gevlogen, het alternatief was ongeveer een dag in de bus zitten. Ik vind het altijd leuk plaatsen vanuit de hoogte te zien, allereerst vanaf Cerro de Monserrate; een berg waar je met een soort treintje of ànders kabelkar naar boven of beneden kunt gaan. Op de berg staat een sfeervol kerkje, waar de mis door luidsprekers te volgen was, en het uitzicht, zover je kijken kunt: Bogotá, met 7,5 miljoen inwoners! Een ander uitkijkpunt is het gebouw Torre Colpatria (50 verdiepingen hoog),  ook daar een prachtig uitzicht. Dat ik er heen liep kon je midden op de weg lopen, waar mensen fietsen, rollerskaten, kinderen spelen: sommige stukken in Bogotá hebben wekenlijks autovrije zondag!

Ik vind de binnenstad van Bogotá prachtig. Wat mij verder opvalt is Bogotá voor een Zuid Amerikaanse stad erg schoon en geordend is. Ik wilde in Colombia naar school voor spaanse les, maar ik heb geen helaas geen school naar mijn zin kunnen vinden. Dus vind ik het jammer om hier weg te gaan uit Colombia, er is hier verschrikkelijk veel te zien en te doen (ik vind Colombia een absolute aanrader als vakantieland, en dit is niet alleen mijn ervaring, maar ook die van andere reizigers, die tevens met mij eens zijn dat in deze hoek van de wereld Colombia een land is waar je relatief redelijk veilig bent/voelt), maar morgen vlieg ik naar Quito in Ecuador, de kans is groot dat ik daar wel een school vind.

Enkele fotoos in het mapje Bogotá.

1. jenny v d stad:
    15 december 2009
    Hallo Paul
    Wat n prachtige foto s weer ja ik geloof het dat je daar eigenlijk wel wil blijven maar ja je wil ook nog naar school,dus heel veel plezier en sukses.
    Wij lezen het wel weer.
    Fijne Kersdagen en een voorspoedig 2010.
    We zien wel hoe je het hebt gevierd.
    gr.Jenny en ook van Kees
  2. Roy Schoorl:
    20 december 2009
    Hallo Paul

Ik lees met plezier je reisverslagen. Nog bedankt voor sms felicitaie.Hoop dat je gauw een goede school vind voor je spaanse les.
    Fijne kerstdagen en een goed 2010.
    Groeten Roy.