Lanquin, Semuc Champey

20 februari 2009 - Lanquín, Guatemala

Vr 20-2-2009 Een uitstapje in een  met 14 andere toeristen volgepropte minibus. Na 9 uur rijden rond 23.30 gearriveerd op de plaats van bestemming.  Za 21-2-2009, 7.00  Een vroege start, na gezamelijk ontbijt via bijna onbegaanbare weg 9 kilometer naar  Semuc Champey. Aldaar  ongeveer een uur klimmen de hoogte in, voor een prachtig uitzicht over een aantal plateaus van watervallen. Daarna hebben we op die mooie plek gezwommen. (Zie foto´s) Het middagprogramma bestond uit het met kaasjes bezichtigen van een onderwaterstaande (van middel  tot  aan nek) grot. Ik dorst  eigenlijk niet te gaan, maar ben overgehaald om het 5 minuten te proberen, maar ik besloot eerder terug te gaan dan de rest (ik was niet de enige die terugging), uiteindelijk ben ik 44 minuten binnengeweest. Achteraf gezien is dit avontuur gevaarlijk geweest, je kon niet zien waar je liep, en als iemand kopje onder zou gaan was er geen mogelijkheid geweest in het donker diegene terug te vinden. Voor de rest hebben we best een gezellige dag gehad;´s avonds nog samen gegeten en naar een bar geweest. De volgende dag vertrokken we alweer om 6 uur in de ochtend. Op de terugweg naar Antigua hebben we nog een natuurreservaat bezocht.