Punta Gorda -> Belize City

11 maart 2009 - Belize, Belize

Woensdag 11-3-2008

Vandaag heel milieuonvriendelijk bezig geweest. Van Punta Gorda (het vliegveld is op loopafstand van het dorp; 5 minuten) ben ik met een klein vliegtuigje (plaats voor 10 personen) naar Belize City gevlogen (normaal ongeveer 5 uur met de bus). De vlucht had 3 tussenstops van een paar minuten. De laatste tussenstop was op Belize International Airport, om vervolgens 9 kilometer (3 minuten, 2 personen + 1 piloot) verder te vliegen en landen op het gemeentelijk vliegveld. Het leukste was dat ik die laatste vlucht naast de piloot mocht zitten. Omdat het een klein vliegtuigje is vloog het nooit hoger dan zo'n 700 meter, waardoor je een prachtig uitzicht had op het landschap.

Dit een van de vreemste landen waar ik ooit geweest ben. Ongeveer 350.000 inwoners, een democratie, op het geld, (de Belize dollar) prijkt het portret van Queen Elizabeth. Het prijspeil is hoog maar mensen hebben geen cent te makken, dus wat ik af en toe zie is armoedig en mistroostig. Voor het eerst voel me af en toe een beetje onveilig, af en toe zijn mensen hier erg opdringerig.

1. tirza:
    13 maart 2009
    Hee Paul, wat gaaf dat je naast de piloot mocht zitten!
    Lijkt me inderdaad een vreemd land, is het wel mooi?
    Pas goed op jezelf , liefs van Tirza