Baños -> Riobamba -> Cuenca

20 februari 2010 - Cuenca, Ecuador

Op woensdag 17 februari, na de carnavalsvakantie en drukte, ben ik verdergereist naar het stadje Riobamba. De bedoeling was dat ik vanaf hier een prachtige treinreis zou gaan maken door schitterend landschap op een van de laatste overgebleven stukjes spoor in Ecuador, maar ik had pech; de trein was voor een week al volgeboekt. Al vond ik Riobamba niet zo lelijk en somber als ik opmaakte uit mijn reisgids, ik had weinig zin om hiet een week te gaan rondhangen. Dus ben ik de volgende dag met de bus doorgereisd naar Cuenca. Het was helder bij vertrek, zodoende kon ik nog een glimps opvangen van de 6310 meter hoge, met sneeuw bedekte vulkaan Chimborazo. De bustocht ging door adembenemend berglandschap, in nevels gehuld.

Cuenca is een juweeltje van een stad (met zo'n 425.000 inwoners de derde stad van Ecuador), ik zal hier een volgende keer meer over vertellen. Komende maandag heb ik een proefles spaans, en indien het klikt met deze leraar ga ik hier nog een of twee weken naar school; redenen: het is nog steeds behelpen met mijn spaans, en, ik ben woensdag gevallen, waardoor ik niet erg mobiel ben op dit moment, overgens, verder geen reden tot zorg!

Enkele fotoos in het mapje Vulkaan Chimborazo + Landschap.

1. ineke:
    21 februari 2010
    Hi Paul, wat een mooi reisverslag. Dan was mijn vakantie p[ Curaçao saai. Maar ik heb toch veel gezien en genoten. Spaans zou mij daar ook goed van pas gekomen zijn.Hoop dat je weer snel helemaal mobiel bent. Geniet maar lekker.
    Lieve groetjes,
    Ineke
  2. jenny v d stad:
    21 februari 2010
    Paul was weer n mooi verslag,ja wij hebben hier ook carnaval gevierd met onze kleinkinderen ze vonden het prachtig.Je gaat weer verder met je Spaans geweldig hoop dat het klikt,veel sukses.
    Tot het volgende verslag,ja het is te gek wat je allemaal ziet en wij ook.
    gr.Jenny
  3. Marina:
    21 februari 2010
    Ha die Paul, prachtig weer je foto's hoor, ik heb ze net zitten kijken, met je mooie verhaal hierbij. Alleen die beestenfoto's heb ik snel voorbij laten gaan daar kan ik niet zo goed tegen zielig hoor. Ik hoop dat je weer snel hersteld bent,wel uitkijken hoor| vele groetjes Marina
  4. Reina Hoogland:
    23 februari 2010
    Paul, ik ben weer terug uit Turkije. Wat een bijzonder en interessant land is dat. Ik wist er niet zo veel van af, maar heb mijn ogen uitgekeken. Zóveel historie, zóveel bijzondere plekken waar nog ruines staan van duizenden jaren geschiedenis.
    Wat heb je overgehouden van je val? Loop je nu moeilijk? Wat een schitterende dias heb je gemaakt. Een goede reis verder en ik ben benieuwd naar je volgende bestemming....groet Reina.
  5. Trudy:
    26 februari 2010
    hallo paul,,ik had geen computer meer,daarom hoorde je een tijd niets van me,,gelukkig blijft je hele reisverslag staan,,kon ik nu toch je reis volgen,,en ook weer je mooie foto's..gisteren heb ik met de kaart meiden en don,mike een borrel op moeders genomen..verder heb ik het druk,want opa tieme heeft in december 'n beroerte gehad,,dus zorg ik samen met mijn zusje voor hem,,en nu langzaam gaat het wat beter met hem..verder gaat het ook goed,,mijn beach huis is ook al aardig klaar ,,daar geniet ik wel erg van,,toch 'n rustpuntje he!nou stop ik weer effe,,groetjes van de kaartmeiden,en 'n knuf van mij,,en voorzichtig aan ....