Cuenca

2 maart 2010 - Cuenca, Ecuador

Cuenca is een schitterend coloniaal stadje met prachtige architectuur.  Op bijna elke hoek van de straat staat een kerk, of andere bezienswaardig gebouw(en), veelal met een mooi pleintje. De meeste kerken zien er van binnen nog  indrukwekkender uit dan buiten. Het probleem met dit stadje is dat er zoveel te zien is dat je (ik) niet weet waar je beginnen moet, ik denk dat Je hier weken kunt rondlopen zonder uitgekeken te raken. Naast het bezichtigen van dit prachtige stadje, ben ik ook nog een week op spaanse les geweest, de leraar die mij onderwees is uiterst capabel, en als zijn rooster niet volgeweest was had ik misschien nog een week les gevolgd alhier (Si el maestro hubiera mas tiempo para enseñarme, estaría otra semana aguí en la escuela.). Nu ben ik moed an het verzamelen om naar mijn volgende bestemming te gaan.

Enkele fotoos in het mapje Cuenca

1. Koos Koedijk:
    2 maart 2010
    Dag Paul,
    Globetrotter!Leuk dat je wat spaanse les hebt gehad.De indrukken die je geeft van wat je ziet,zijn erg leuk om te lezen,en te zien op je fotos.
    Hier in Haarlem hadden we vandaag een zachte dag,wat weer betreft,na een lange flinke winter.
    Op de Grote Markt,werden vandaag de Olympische sporters onthaald en bejubeld voor hun verichtingen in Vancouver.
    Ook op tv hebben de Olympische Winterspelen, veel mensen beziggehouden.Misschien heb je er iets van meegekregen.Kom je wel eens een Nederlandstalige of Engelstalige krant tegen?
    Maar misschien staat je hoofd er niet naar.
    Veel plezier en succes met je vervolg op je reis.
    Ik hoop dat je mooie dingen ziet en beleefd.
    Groeten van Koos uit Haarlem
  2. liesbeth:
    3 maart 2010
    Ha, die Paul,

Wat een goed bericht en wat een schitterende stad! Ik kan mij voorstellen, dat je hier wel heel lang zou kunnen blijven.
    Heel knap overigens, dat je steeds Spaanse lessen volgt. Ik denk dat je al een aardig woordje spreekt.

Zelf heb ik net gestemd (Gemeenteraadsverkiezingen)en zit nu op het werk.

Een hele goede reis naar Peru. Ik ga bij T mobile na hoe het komt dat mijn berichten naar jou steeds ' leeg' zijn.

veel liefs van Liesbeth.
  3. Reina Hoogland:
    4 maart 2010
    Hola Paul, como estás? Quetal tus clases de español?
    Praat je al veel met de mensen daar? Leuk dat je steeds weer lessen kunt volgen. Wat een prachtige foto's maak je, echt genieten. Te deseo feliz estancia allá, muchos recuerdos, buen viaje, saludos de Reina.