Caye Caulker; dagtripje

16 maart 2009 - Caye Caulker, Belize

Maandag 16 - 3 - 2009

Vandaag met ferry naar Caye Caulker geweest. Dit is een piep klein eilandje zo'n 50 kilometer ten Noordoosten van Belize City, met ongeveer 1300 inwoners. Het plaatsje is idylisch, pitoresque, paradijselijk, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven: zie foto's in het album Caye Caulker. Ze rijden hier rond met golfkarretjes. Belize is een paradijs voor mensen die van stranden houden, en een van de mooiste plaatsen ter wereld om te duiken. Ik ben helaas geen strandmens, en duiken durf ik (nog) niet, maar het is hier prachtig!!

Dit land blijft mij verbazen, als ik mij zou beperken tot typisch Belize maaltijden zou ik als ontbijt, lunch en diner het volgende eten: Gekookt vlees of kip, met rijst gemixt met bonen, of rijst en bonen gescheiden. Ik houd van eenvoudig, en ik ben niet veeleisend maar zelfs mij is dat te gek. Gelukkig zijn hier genoeg Chinese restaurants voor de nodige variatie. Het meest gedronken bier hier is van het merk Beliken (95 %), hetgeen wat mij betreft zeer goed smaakt.

1. Ada.:
    16 maart 2009
    Hallo Paul

Zover weg,maar op deze manier ook zo dicht bij.
    Wat leuk om dit allemaal mee te beleven!
    Geniet maar van elke nieuwe dag,met steeds weer nieuwe belevenissen.Vriendelijke groet.Ada Molenaar
  2. Trudy:
    16 maart 2009
    hallo paul..nou je beleeft wel heel wat avonturen zo te zien ...wel mooie foto's hoor!!nou kan ik moeders ook 'n beetje op de hoogte houden van je reisverslag..verder gaat alles hier z'n gangetje..moeders mist je wel,,maar ze vind het wel stoer van je..en ik ook..we hopen dat je nog veel mag beleven en ik volg je reisverslag met plezier...heeel veeeel groetjes en 'n kus van ons