Belize, Belize- San Pedro Sula, Honduras

17 maart 2009 - San Pedro Sula, Honduras

Dinsdag 17 - 3 - 2009

Na een week Belize vond ik het tijd om verder te trekken. Vorige week geregeld om met klein vliegtuigje naar San Pedro Sula in Honduras te vliegen, dat was veruit de goedkoopste optie, en ook een hele snelle, (over land en met de boot zou me zeker twee dagen bezig houden): dus wederom een vlucht met prachtig uitzicht over landschap. San Pedro Sula is de op een na grootste stad van Honduras, met zo´n half miljoen inoners, maar economisch gezien de belangrijkste stad van het land. Bijna iedereen slaat deze stad over, voor mij des te meer reden om een kijkje te nemen. Ik heb vandaag wat rondgewandeld en de stad verkend.
Het is hier heet, druk, veel verkeer en stank, verschrikkeljk veel beveilingsbeambten (bewapend), maar ik voel me hier prettiger dan in Belize stad. Tevens kan ik nu weer verder met Spaans oefenen.  Lang zal ik hier niet blijven, ik ga de komende dagen in mijn reisgids lezen en een verder route bepalen.

Heel erg veel groetjes uit den verre!! Paul