San Pedro Sula -> Comayagua

19 maart 2009 - Comayagua, Honduras

Woensdag + donderdag 18/19 maart 2009

Ten westen van San Pedro Sula staat in de bergen een reuzachtige reclame van Coca Cola. Ik had mij laten vertellen dat het uitzicht van daar op de stad schitterend zou zijn. Daarom ben ik die berg maar opgegaan, nadat ik me verzekerd had dat het wel veilig was om dat te doen. Het is verbazend dat op ongeveer een half uur lopen van zo´n grote stad je midden in het bos zit!! De route was prachtig: mooie bomen, vlinders, vogels, en uiteindelijk na anderhalf uur inderdaad een prachtig uitzicht op de stad. Enkele foto´s (tevens enkele luchtfoto´s van de vlucht Belize -> San Pedro Sula in het gelijknamige album Belize -> San Pedro Sula.

Na twee dagen wel uitgekeken in San Pedro Sula, op naar de volgende plaats: Comayagua met zo´n 62000 inwoners. Tot 1880 was dit de hoofdstad van Honduras. Het is verbluffend hoe dit plaatsje lijkt op San Cristobal de las Casas Mexico en op Antigua Guatemala! Er is wel een groot verschil en dat is dat hier de straten grotendeels zijn geasfalteerd, en dat is jammer, maar verder heeft het de zelfde kleurrijke en pitoresque huisjes en straten. Zie enkele foto´s in het album Comayagua

1. G.F.den Toom:
    23 maart 2009
    Samen met mijn lieve vrouw je foto's bewonderd. Het zijn landen die zelden in het nieuws komen (wat een goed teken is!) en dus weet ik er echt bijna niets van. Misschien ga ik via internet of anders nog eens uitzoeken hoe het in die landen, sociaal, politiek en econmisch toegaat. Een goede, heel zakelijke en aktuele bron is van de CIA. Groeten M & B.
  2. Judith:
    23 maart 2009
    Hoi Paul,
    Inderdaad verbluffend hoeveel die foto's op Antigua lijken. Hoeven we niet te twijfelen over de veroveraar.. Mooi zijn deze kleurrijke stadjes natuurlijk wel!
    Met belangstelling blijf ik je reisverhalen volgen.
    Heb het goed!
    Groet Judith
  3. liesbeth:
    24 maart 2009
    24 maart 2009

Ha, die Paul,

Wat een prachtige foto's! Je angst, om iets op papier te zetten, is volgens mij ongegrond, want het is allemaal heel helder en duidelijk.
    Heel leuk om een indruk te krijgen van de omgeving, waarin jij nu al maanden vertoeft.
    Ik ga weer aan het werk.
    Houd je haaks.

veel groeten van Liesbeth.