Tegucigalpa

21 maart 2009 - Tegucigalpa, Honduras

Vrijdag + Zaterdag 20 + 21 maart 2009

Tegucigalpa is de hoofdstad van Honduras met zo´n miljoen inwoners. Heb moed verzameld om deze grote stad te bezichtigen.  De stad is ingesloten en omringd door heuvels. Het is hier groot, een mierennest, het stinkt, lawaai, druk, enorm veel  beveiling en politie (kortom erg veel mensen lopen hier met wapens rond), probeer Je voor te stellen dat in de Kalverstraat beveilingpersoneel met geweren voor de winkels staan?! In het algemeen wordt aangeraden voorzichtigheid te betrachten, hele drukke plekken te mijden, goed op Je spullen te passen en Je ´s avonds niet op straat te begeven, adviezen die ik graag opvolg, in het algemeen geldt dit voor elke grote centraal dan wel zuid amerikaanse stad.

Gisteren, om in eerste  instantie een indruk van deze inmense stad te krijgenen, heb ik hier veel rondgewandeld en is het me gelukt om een aardig beeld te krijgen, veel herkenningspunten, al gauw kon ik me goed orienteren.

Vandaag heb ik een aantal uitstapjes gemaakt, allereerst naar een van de grootste kerken van Honduras, zo´n 7 kilometer ten zuiden van het centrum in de heuvels. De kerk was gesloten, maar het uitzicht was prachtig.       Ten noorden van het centrum, ook in de heuvels, is een park met een erg groot Christusbeeld. Ook vandaruit was het uitzicht erg de moeite waard.  (ZIE FOTO¨S IN MAP TEGUCIGALPA)

Al met al heb ik in twee dagen tijd met wandelen, locaal vervoer, taxi´s, en een lift met een gezin, meer van deze stad kunn en zien dan ik van te voren had kunnen denken.