Copan

25 maart 2009 - Copán, Honduras

Na een bustocht van 8 uur via San Pedro Sula aangekomen in Copan. Wat een verademing na Tegucigalpa! Copan is een klein schattig, gemoedelijk heuvelachtig klein dorpje, ik voel me hier zeer op me gemak, zeker in vergelijking met die grote steden zoals San Pedro Sula maar vooral Tegucigalpa.

Hoofddoel van mijn aanwezigheid hier is het bekijken van de Copan ruines. Ik heb ondertussen heel veel van deze, voormalige Maya steden gezien, ik zou er graag iets meer over vertellen, maar ik weet niet hoe ik dat op 2 a4tjes zou moeten doen. Een aantal foto,'s heb ik geplaatst in de map Copan ruines. De beeldhouwwerken vertonen grote gelijkenissen met die van Guirigua. (Beeldhouwers zijn van dezelfde "school")

Verder ben ik hier naar een soort van vogelasiel geweest, aldaar prachtige vogels gezien. Elders was ook een vlindertuin te bezichtigen, wat zijn dat een prachtige beestjes. en wat een aparte levensloop van eitje, larve, pop en uiteindelijk vlinder. Foto's in het mapje Copan Vogelasiel +Vlindermuseum.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    26 maart 2009
    Ha Paul, fijn dat je boven water bent, al is het dan virtueel!!
    Ga door met schrijven, het is boeiend om te lezen.
    liefs, Marianne
  2. Judith:
    26 maart 2009
    Copan is zo mooi!
    Geniet ervan en kom lekker tot rust.

Groetjes Judith
  3. Ada.:
    27 maart 2009
    Hallo Paul.
    Hoe gaat het met je?Jij moet de hartelijke groeten hebben van de zwemclub.Ik hou iedereen op de hoogte van jou reilen en zeilen.Je kaart is ontvangen in het zwembad,en laten zien door Sonja.Speciaal ook van haar de hartelijke groeten.VAndaag al jou mooie verslagen uitgeprint,die neem ik meevoor de zwemclub.Hartelijke groeten,en geniet maar zoveel je kan!ADA Molenaar.En alle mensen van de zwemclub.Dag Paul.