Eindelijk weg uit Quito -> Baños

12 februari 2010 - Baños, Ecuador

Hoe langer ik ergens ben, hoe meer ik wen aan de omgeving en des te moeilijker ik het vind om er dan weg te gaan, zo ook uit Quito. Afgelopen maandag ben ik dan toch eindelijk met de bus doorgetrokken naar Baños. Het is een klein dorpje, erg toeristisch, gelegen in een vallei, op ongeveer 1800 meter hoogte, met zeer aangenaam klimaat, prachtige omgeving, onderandere om te wandelen,  omringd door bergen en een vulkaan: Tungurahua. Deze vulkaan is recentelijk weer aktief geworden, in 1999 en 2006 was dit reden om dit dorp maandenlang te evacueren.  Op dit moment heeft de uitbarsting geleid tot het waardeloos worden van de landbouwgewassen in de directe omgeving (vanwege vulkaanas). Tevens zijn er elders in deze provincie (zoals op vele plaatsen in Centraal en Zuid Amerika) zware overstromingen geweest, waarbij ook slachtoffers zijn gevallen.

Enkele fotoos in het mapje Baños (Op foto van vulkaan is te zien dat vulkaan as uitstoot, het is ook bewolkt maar de as is veel grijzer dan de bewolking.)

1. Ada.:
    13 februari 2010
    Goedemorgen Paul
    Vanmorgen weer je prachtige verhalen gelezen van de afgelopen 4 maanden.Wat gaat de tijd toch snel.Hier is het nog steeds hartje winter,veel sneeuw en gladheid.In het zwembad is het stil,niemand neemt het risico om onderuit te gaan.Ga zo je laatste foto's bekijken.Dag Paul het allerbeste!Geniet maar weer van alle mooie dingen die je ongetwijfelt tegen komt.Hartelijke groeten ook van de hele zwemgroep.ADA
  2. Marianne:
    13 februari 2010
    Ha Paul. Je doet het toch maar, weer een halte verder gaan. Ik kan me zo goed voorstellen dat je wilt blijven waar het vertrouwd geworden is. Dat zou ik ook hebben vandaar dat ik geen reiziger ben..;-)))
    Toch zie je weer mooie dingen als je doorreist. En lezen wij weer je prachtige verhalen.
    Pas goed op jezelf.
    liefs, Marianne
  3. Pieter:
    14 februari 2010
    Dag Paul,

Reizen zie ik als iets dat je voornamelijk in je geest doet. Weer typisch gezwets van mij, maar het is toch een beetje waar. Als jij reist, reis ik trouwens ook een beetje mee. Niet dat ik een plek in je rugzak opeis, daar is de smurf voor. Geniet!