Guayaquil

27 maart 2011 - Guayaquil, Ecuador

Guayaquil, met 2.500.00 inwoners, is de grootste stad van Ecuador, gelegen aan de monding van de rivier Guayas. De stad is de motor van de economie van Ecuador. Een van de trekpleisters alhier is een enorme boulevard (Malecón) van zo'n 2.5 kilometer in lengte langs een stuk van de rivier; met allerlei attracties (musea, cinema, botanische tuinen, restaurants, speelplaatsen etc. etc.). Het is echt leuk om hier te slenteren.

Om een idee te krijgen van de grootte van de stad zijn er en aantal heuvels, waaronder één met een Christusbeeld (cerro Del Carmen te bereiken met taxi) en cerro Santa Ana, met prachtig uitzicht, waarvoor je wel een trap van 444 treden moet beklimmen (waar het stikt van restauranten en bars) in de zinderende hitte. Verder zijn er in de stad veel pompeuze monumenten te vinden.

In parque Bolivar (vlak bij mijn hotel, en de kathedraal), stikt het van de iguanas. (Ga niet onder een boom staan, want als zo beest z'n behoefte doet....)
De toeristische bezienswaardigheden zijn omgeven door veel politie en toezichthouders, in een stad die verder bekend staat als enigszins riskant.

Enkele fotoos in het mapje: Guayaquil.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liesbeth Bannenberg:
    28 maart 2011
    Ha, die Paul,

Je geeft een mooie indruk van Guayaquil. Maar wat een eng beest is die iguanas! Hij ziet er erg gevaarlijk uit. Is dat ook zo?

Ik wens je alvast een goede reis naar Peru.

Liefs van Liesbeth
    29 maart 2011
    Groetjes van mij.
  4. Marina:
    4 april 2011
    hi Paul, prachtig weer die fotoos. Heb je dat heuveltje beklommen? Je bent gevloert als je boven komt, en wel toe aan iets lekkers natuurlijk.
    Groetjes Marina