Iquique

17 mei 2011 - Iquique, Chili

Donderdag 12 mei ben ik met de bus verder  doorgetrokken naar Iquique, ongeveer 300 kilometer zuidelijk van Arica, onderweg zie je niets anders dan zand (dit is een van de droogste gebieden van de wereld). Iquique (200.000 inwoners en vele zeehonden) ligt net als Arica aan de oceaan, en pal achter de stad ligt een heuvelrug, stijl omhoog (hoogte ongeveer 600 meter). Vanaf de oceaan is het mooi om te zien. Iquique is een vredig stadje, plezierig genoeg om een poosje te verblijven. Ik ben hier langer dan gepland omdat ik wederom mijn reisplannen naar beneden heb moet bijstellen (donderdag vertrekt mijn vliegtuig naar volgende bestemming). De route die ik gepland had werd me te ingewikkeld, dit in verband met feestdagen hier in Chili en in Argentinië, en uit ervaring weet ik dat bussen en hotels dan overvol zitten. En dan geeft reizen veel stress, hetgeen ik het beste kan vermijden (ik ben herstellende van een hele lichte verkoudheid).

Enkele fotoos in het mapje Iquique.

Tot mijn volgende bericht, met hartelijke groet, Paul

1. jenny v d stad:
    17 mei 2011
    Hallo Paul
    Weer prachtige foto s wat schattig die zeehonden.
    Weer heel wat moois gezien.Wij ook weer.We lezen en kijken heel graag.
    Hoop dat je verkoudheid gauw over gaat,zoek de zon op.
    Bedankt voor de verjaardagskaart.as.Zaterdag gaan
    we feesten.Moet gevierd worden zegt Kees.Hij heeft
    gelijk.
    Geniet maar weer doen wij het ook.
    Lieve groetjes
    Jenny en Kees
  2. Robert vodegel:
    21 mei 2011
    paul,

bedankt voor de kaart. wij gaan straks 2 wkn naar griekenland. maar jouw reis is toch wel indrukwekkender. fijne reis nog.

gr. robert en mieke.
  3. Marianne:
    22 mei 2011
    Oh, deze had ik gemist. Of ik heb zitten suffen. Je bent alweer een deurtje verder.
  4. Pieter:
    23 mei 2011
    Beste Paul,
    Ik moest zomaar aan Berend Botje denken, al zie ik je heus wel weer terugkomen. Je bent inmiddels één van de meest bereisde mensen die ik ken en dat zegt wel wat. Goed dat je het op een verstandige manier aanpakt zodat het net niet teveel wordt.
    Hartelijke groet