Santa Cruz 2011

22 mei 2011 - Santa Cruz, Bolivia

Mijn oorspronkelijke geplande route zag ik als niet haalbaar, in plaats daarvan ben ik vanuit Iquique naar Santa Cruz in Bolivia gevlogen. Dit betekent dat ik voor de zoveelste maal over La Cordillera de los Andes (het Andesgebergte, hetgeen strekt van Colombia tot het zuiden van Chili) ben gevlogen. Wat het deze keer bijzonder maakte is dat ik over de zoutvlaktes van Uyuni (3700 meter) heen vloog, daar waar ik vorig jaar met een jeep ben rondgereden. Vanuit de lucht gezien is dit gebied ook erg indrukwekkend!

Santa Cruz is totaal anders dan de rest wat ik van Bolivia heb gezien, welvarender, minder chaotisch, maar verder ook niet heel erg veel bezienswaardigheden. Wederom, evenals in Arica, zag ik een groot Christusbeeld  op een opmerkelijke plek; middenin een drukke verkeersrotonde (als ware het een verkeersregelaar). Het is vrij warm in Santa Cruz, maar dat wordt enigszins verkoeld door een stevige wind. Ik heb veel rondgewandeld, maar ik herhaal wat ik vorig jaar zei, het is een identiteitsloze stad, maar wel de grootste van Bolivia met ongeveer 2 miljoen inwoners.

Vier fotoos in het mapje Santa Cruz 2011, (mijn camera sterft een langzame dood).

Hartelijke groet, en tot mijn volgende bericht, Paul

1. Ada.:
    22 mei 2011
    Hallo Paul.

Wat een mooie reisverslagen schrijf jij toch!
    Ja, dat je camera het begeeft is niet zo gek,hoeveel foto's heb jij totaal al gemaakt?Het weer is nog steeds goed,maar ook hier vandaag een stevige wind.
    En..de boeren willen meer regen,het is erg droog.
    Ontvang weer de hartelijke groetjes van iedereen!
    Veel reisplezier!Tot het volgende reisverslag.Ada.
  2. Marianne:
    22 mei 2011
    Zou die verkeersregelaar indruk maken?
    Spreek je camara(ad) liefdevol toe en stuur hem met pensioen.
  3. Koos Koedijk:
    26 mei 2011
    Dag Paul,
    Hoe gaat het?Ik hoop dat je reis voorspoedig loopt.
    Eergisteren bezocht ik de kapster,hier om de hoek.
    Zij wil jou groeten doen.
    De Kampersingel/Kampervest is eindelijk afgekomen.
    Veel plezier op je reis,groeten van Koos