Londen

28 oktober 2009 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Londen, 28-10-2009

Na lange voorbereidingen eindelijk onderweg en aangekomen in Londen. (Met 19.6 respectievelijk 6.3 kilo in grote en kleine rugzak.) In eerste instantie dacht ik dat er een gat in mijn nieuwe broek zat, maar Londen is duur, al helpt het dat de pond "laag" staat. (1 pond +- 1,1 euro) Maandag, de eerste echte dag van mijn aanwezigheid alhier met dubbeldeks hop-on hop-of bus (en dito cruise) veel bezienswaardigheden aanschouwd, o.a Trafalgar square, Big Ben, Houses of Parliament, wisseling van de wacht van Queens Elizabeth's Buckingham Palace, Londen Eye (een groot 135 meter hoog draaiend fietswiel met cabines met uitzicht) , the Tower, Tower bridge, Thames, etc etc.. Londen is erg fotogeniek, het beste is Je fotocamera in Je hand te houden.

Dinsdag ben ik op eigen gelegenheid een aantal van deze bezienswaardigheden nogmaals gaan bekijken. Aangekomen in Downing street bleek dat Prime Minister Gordon Brown geen tijd voor me had, in de Houses of Parliament kwam ik ook al niet binnen (?had geloof ik iets van doen met het recentelijk bezoek van Geert Wilders?), en ik was ook niet welkom op de thee bij Queen Elizabeth. Dat Buckingham Palace vind ik overgens een foeilelijke steenklomp, evenals alle pompeuze versiersels eraan en er omheen.

Woensdag, mijn laatste dag hier, na een bezoek aan Hamleys, 's lands grootste speelgoedwinkel (voor mij misschien wel het leukste van alles), veel gewandeld in het financiele distict, veel te zien, o.a. 311 traptreden beklommen van het "Monument", (met mooi uitzicht) ter herinnering aan de grote brand van 1666, toen een groot deel van Londen werd verwoest. Wat ik een fraai gebouw vind is "the Gherkin" een nieuw gebouw in de vorm van een ei. Verder een beetje langs the Thames gewandeld, o.a. langs "the Tower", hetgeen vroeger een gruwelijk martelcentrum was. Vandaag waren er helaas geen onthoofdingen noch massaexecuties door ophanging gepland.

Ik heb me pogen aan te passen aan de omgeving, dus veel reizen met de ondergrondse, English breakfast, Fish and Chips, en engels bier. Het is me niet slecht bevallen.

Een aantal fotoos is te aanschouwen in de map Londen. Londen is erg voor herhaling vatbaar.

Heel erg veel groetjes, Paul

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    28 oktober 2009
    Een goed begin van je reis! Veel plezier!
  2. Bram de Witte:
    Beste Paul,

Goede reis!! Ik heb gezegd je te zullen volgen, ik hoop het vol te houden telkens je leuke verslagen te lezen,je schrijft humoristisch.
    En zoals gezegd bid ik ook voor je bescherming . Een hele onderneming maar meer dan waard !

Je kaarten leverancier. h.gr. Bram
  3. Ada.:
    Hallo Paul

Wat een leuk verslag van Londen.En waarom jij niet welkom bent op de thee in Buckingham Palace snap ik niet.Nou bij ons op de koffie in het zwembad wel hoor!
    Laat de Queen het heen en weer krijgen.Ja de speelgoedwinkel dat was voor jou luilekkerland.Nog een beertje gekocht?Er is veel te zien in Londen,ben er zelf div keren geweest.Paul goede reis!Hartelijke groeten ADA
  4. Erik:
    28 oktober 2009
    Had je Geert niet in "The Tower" kunnen stoppen?
    Denk er aan, bij de fish-and-chips wel vinegar eroverheen klotsen in ruime hoeveelheden!!
    goeie doorreis!
  5. Ellen:
    29 oktober 2009
    Hey Paul!

Wat een grappige schrijfsels! Je hebt het zo te lezen naar je zin. Goed te lezen dat je zo'n goeie start hebt gesmurft, groetjes!! Ellen
  6. Aart:
    29 oktober 2009
    Hoi Paul, met een glimlach hebben we je verslag gelezen. Zelfs Patrick kreeg zin in Londen bij het lezen van jou verslag. Zegt genoeg lijkt me! Geniet en tot E-mails. X