El Salvador - Honduras - Nicaragua

10 mei 2009 - Estelí, Nicaragua

Esteli, Nicaragua 10-5-2009

De laatste dagen heb ik me met kleine stukjes, van bus naar bus, verplaatst van El Salvador, via San Marcos de Colon in Honduras (een heel klein dorpje in de bergen op de grens van Honduras met Nicaragua, ik ben hier 2 dagen gebleven, er is hier niets te doen, maar wel lekker rustig en erg koel) naar Esteli in Nicaragua, het achtste land dat ik deze reis aandoe. Ik merk dat deze manier van reizen erg incomfortabel en vrij vermoeiend is, daarom tracht ik een beetje gas terug te nemen.

Even wat weetjes van Nicaragua, een land met ongeveer 5 miljoen inwoners, hoofdstad Managua, munteenheid de Cordoba, president (alweer) Daniel Ortega. Verder moet ik vermelden dat de politieke situatie van dit land (inclusief burgeroorlog) de afgelopen eeuw er een was om te huilen: heel erg triest. (dat geldt over het algemeen voor elk land in deze regio.) Wij in Nederland hebben politiek gezien altijd veel te klagen, maar als Je het vergelijkt met de regio hier dan leven wij in Nederland in een politiek paradijs.

De komende dagen ga ik enerszijds trachten wat rust tenemen, en tevens mijzelf inlezen welke plaatsen ik deze reis nog wens aan te doen.

Heel erg veel groetjes,

Paul

1. Irmine:
    10 mei 2009
    he wereldreiziger rustig aan doen is boeken lezen over waar je nog heen wilt? dacht het niet! tak it rearly easy. gebruik je zelfkennis knuf grote zus
  2. jenny v d stad:
    10 mei 2009
    Hallo Paul
    Je kaart ontvangen en heel erg bedankt,ja weer n jaartje ouder maar gezonder en dat is toch het belan grijkste.
    Je verslagen zijn heel byzonder wij hier in Haarlem genieten ervan.
    Vandaag schrijf je dat het wel heel vermoeiend is maar al die indrukken en vooral het weer en het reizen is de bus logisch toch.
    Ja wij mopperen hier op alles maar als je daar bent en ziet wat n zwaar leven die mensen hebben dan is het hier n paradijs.
    Paul geniet en wij genieten mee.
    Lieve groetjes
    Jenny