Leon

15 mei 2009 - León, Nicaragua

Leon, 14-5-2009

Na een aantal dagen wennen en verkennen van Nicaragua in Estili verder getrokken naar Leon. Leon is weer een Coloniaal stadje, dat thuishoort in het rijtje San Cristobal de las Casas, Antigua, Copan, Gracias, etc., etc., dus veel oude gebouwen, kerken, huisjes, in alle tinten van de pastelregenboog. Tevens, (ook in Estili), veel muurschilderingen, veelal in verband met de burgeroorlog, die gelukkig al lange tijd voorbij is.

In de omgeving van Leon staan 10 vulkanen. Een van de meest actieve (en meest toegankelijke) in deze regio is de Cerro Negro met een hoogte van 728 meter boven de zeespiegel, een relatief kleine vulkaan dus, het is een stevige klim (500 meter in hoogte) van ongeveer een uur. Het uitzicht op de omgeving was fenomenaal. Daarna had ik een totaal nieuwe ervaring: SNOWBOARDEN van de vulkaan af!! Een van de zijdes van de vulkaan bestaat uit dun zwart vulkaanzand, ik vond het doodeng, ik ben 3 keer onderuit gegaan, maar het is me toch gelukt een stukje naar beneden te zoeven. Ik denk dat als ik zou oefenen dat ik het best onder de knie zou krijgen, maar ik sta liever met beide benen in stevige schoenen op de grond.

• Enkele fotoos in het album; Leon: Straatbeeld + Vulkaan Cero Negro

Wens Jullie een fijn weekend, met hartelijke groet,

Paul Gebhard

1. Nicht Marjo:
    16 mei 2009
    Snowboarden van een vulkaan.....dat lijkt me ook wel wat maar het zal inderdaad wel spannend zijn. Zo te lezen ga je wel lekker, fijn joh! Wat goed toch dat je bent gegaan he, geweldig!
    Job zat helemaal te stralen bij z'n verjaardagskaart die van zo ver weg kwam. Geniet nog verder!!!! Mijn moeder is aan het kamperen in Callantsoog, die gaat ook lekker.
  2. Ada.:
    17 mei 2009
    Hoi Paul.
    Wat een leuke bijzondere dingen maak jij toch mee.
    Ik loop achter op jou verhalen,maar ga ze zeker allemaal lezen.Ik ben weer terug uit Spanje,wat ik in een week heb gezien?Het lijkt net of ik 14 dagen ben weg geweest.VAn Santiago de Compostella tot Portugal,en van de Spaanse bingo tot prachtige uitzichten vanaf een kasteel.850 km gereden,met particuliere chauffeur.Het was geweldig!Tot het volgende verhaal.
    Groetjes en goede reis!
    ADA