Managua

18 mei 2009 - Managua, Nicaragua

Managu 18-5-2009

Dit is mijn derde dag in Managua, de zoveelste hoofdstad, en dus grote stad die ik aandoe. Wat deze stad ietwat merkwaardig maakt is het ontbreken van een centrum, deze werd verwoest in een aardbeving in 1972, en daarna niet herbouwd, mede uit angst voor een nieuwe aardbeving. Managua ligt aan het gelijknamige meer Lago de Managua (waarop ik een rondvaart heb gemaakt), en is ontzettend uitgespreid, en, naar mijn mening erg armoedig, meer dan andere hoofdsteden die ik tot nu toe  heb gezien (samen met Belize city). Ik denk dat in het algemeen voor de landen in deze regio geldt dat politieke situatie, corruptie, en natuurrampen (aardbevingen, geen danwel overvloedige regenval, landverschuivingen, orkanen) maakt dat deze landen een enorme achterstand in economische ontwikkeling hebben. Wederom is mij op het hart gedrukt voorzichtig te zijn in deze stad, ik heb (eer)gister en vandaag het gebruikelijke sightseeing gedaan (waarvan enkele fotoos in het album Managua), alleen meer dan anders met taxi.  De nieuwe cathedraal is van een opmerkelijk ontwerp: het lijkt een beetje op een taart met 63 slagroomtoefjes.

1. Trudy:
    19 mei 2009
    hoi echte wereld reiziger's..want je smurf beleeft het ook allemaal mee,,wat 'n geweldige foto's..zo beleven wij ook 'n stukje van je reizen mee..hier gaat alles z'n gangetje..moeders heeft alweer haar borrel uurtjes,dus dat gaat ook weer de goede kant op..hi,hi...ze mist je wel,maar geniet ook van je verhalen..je krijgt ook de groetjes van hans,die vind het ook geweldig wat je doet..en natuurlijk de gr van de borrel vrouwen.van johanna en mij 'n knuf en nog veel reis plezier..dag paul
  2. Judith:
    19 mei 2009
    Dag Paul, een tijdje niet wat van me gehoord, maar ik volg je 'op de voet'. Heb je nog veel hinder van de regenperiode, die volgens mij volop is begonnen..? Ik vind het heel mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt in en leert over deze facinerende, maar ook dramatische landen. Landschap en cultuur is zo prachtig en qua economie en veiligheid loopt het zo verschrikkelijk moeizaam.
    Wens jou wederom veel mooie reismomenten toe, met altijd ook een klein oog in je achterhoofd..
    Vriendelijke groet, Judith
  3. Aart:
    23 mei 2009
    Hoi Paul, ziet er allemaal goed uit. Lijkt me een bijzondere wereld waar je je in begeeft. Hoop dat je er met volle teugen van kan genieten. Hier gaat alles z'n gangentje.Nog heel veel plezier!!! Aart