Antigua 3-4: Kinderprocessie

4 april 2009 - Antigua Guatemala, Guatemala

Antigua 4-4-2009

De afgelopen week weer 30 uur in de schoolbankjes gezeten, spaans leren valt niet mee, maar ik blijf het proberen.

De plechtigheden rond pasen (Semana Santa) zijn in volle gang. Het is een voorrecht hier te mogen zijn.  Op dit moment worden er op allerlei plaatsen kleurige grondtapijten gemaakt van gekleurd zand, bloemen, fruit en andere materialen, in straten en kerken. Gisteren was er een kinderprocessie. Dat ik niet gelovig ben begrijp ik, maar het is zo ontzettend jammer dat ik zo weinig afweet van het geloof en  symboliek. Op dit moment kan ik slechts verwijzen naar de foto´s in het album: Antigua 3-4: Kinderprocessie. Ik houd Jullie op de hoogte!

1. Ada.:
    4 april 2009
    Hallo Paul
    Leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt.Wat goed om weer aan de Spaanse lessen mee te doen.Ik zou ook wel wat lessen kunnen gebruiken,ik ga namelijk naar Spanje voor een week.
    Samen met een collega,naar een andere collega getrouwd met spanjaard.Zij heeft bij Santiago de Compostela een huis.Zij laat ons daar alles zien.
    Vertrek 4 Mei,dus blijf mij op de hoogte houden a u b Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt!Groetjes!!!Ada