Canada: Toronto + Niagara Falls

2 november 2009 - Toronto, Canada

Toronto, multicultureel, 5,5 miljoen inwoners, ik vind het een prachtige stad; zowel oude gebouwen als naar mijn mening mooi vormgegeven wolkenkrabbers. Qua architectuur raak je hier niet uitgekeken.

Absolute blikvanger is de 553 meter hoge CN-Tower, een telecommunicatie toren, maar daarnaast een touristische atractie met op 346 meter hoogte een ronddraaiend restaurant, en op 447 meter hoogte een schitterend uitzicht op stad, en bij mooi weer zicht op omgeving mogelijkerwijs tot meer dan 150 kilometer ver. In theorie kun je dus de Niagara watervallen zien, maar die kun je nog beter zien door er naar toe te gaan (125 kilometer verwijderd van Toronto).

De Niagara watervallen zijn erg indrukwekkend (in meerdere opzichten, ook qua geluid); het zijn twee sets watervallen, 1 aan Amerikaanse zijde, maar het meest indrukwekkend is die aan Canadese zijde in de vorm van een hoefijzer. Ik heb veel gevlogen, maar nog nooit in een helikopter. Ik heb hier dus de gelegenheid gepakt om ook met helikopter de watervallen te zien. Ik vond dat, zoals dat tegenwoordig geloof ik heet: dik vet gaaf; een fantastische ervaring (9 minuten, 100 dollar). Niagara Falls trekt 14 miljoen toeristen per jaar, dat is bijna de gehele Nederlandse bevolking. 's Avonds worden de watervallen verlicht door gigantische schijnwerpers. De groep waarmee ik was kreeg de gelegenheid om dat "kleurorgel (een computerprogramma)" te bedienen, dus hebben we ze alle kleuren van de regenboog gegeven. Een aantal fotoos staan in de map Toronto + Niagara Falls.

1. Aart:
    2 november 2009
    Inderdaad dik vet gaaf Paul! Have Fun!!!
  2. Bram de Witte:
    3 november 2009
    Prachtig Paul, ik kan me de foto van de N.waterval nog herinneren bij mijn huisarts in de spreekkamer. Indrukwekkend en vooral met de lichten. De schepping spreekt toch altijd van een indrukwekkende Schepper, hoe je ook nadenkt , de orde en veelkleurigheid spreken uit van een geweldige Maker van dit gebeuren.Geniet ervan , fijn dat je dit kan doen na al die jaren van tegenslag !

H.gr. Bram de Witte
  3. Ada.:
    4 november 2009
    Hallo jarige Paul.
    Morgen is je geboortedag van harte gefeliciteerd!
    Neem samen met smurf maar een toast op deze bijzondere dag.Wij doen dat ook,maar dan met koffie!
    Groetjes ADA
  4. Marina:
    6 november 2009
    mooie plaatjes knip je weer onvoorstelbaar Paul. Heb je gisteren nog gesmst om je te feliciteren maar nogmaala van harte voor als deze niet is aangekomen.Vele groetjes Marina