Miami + Everglades

6 november 2009 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Miami, wat moet ik er van zeggen? Zo mooi en gelikt als in CSI-Miami vind ik het hier niet uitzien, al moet ik na een paar dagen hier geweest zijn toch wel toegeven dat de skyline hier indrukwekkend is. Miami is een ontzettend uitgestrekt gebied, ik heb getracht zoveel mogelijk te zien middels stadstour, cruise, en zover het ging, wandelen (Voornamelijk in het "strandgebied: Miami beach". In dit gedeelte staan veel mooi vormgegeven huizen en gebouwen van de art deco-stijl, een bouwstijl uit de jaren rond 1920). Het klimaat is op dit moment hier aangenaam, ongeveer 30 graden met een flink windje.  Uiteindelijk vond ik een manier om in zeer korte tijd ontzettend veel te zien namelijk met de "metromover", een geheel automatisch bovengronds metrosysteempje, verschillende routes, en mijn Hollandse bloed speelde op, want, jawel, het is GRATIS!! Ik heb hier in  ieder geval ook alvast wat spaans kunnen oefenen, daar spaans hier meer gesproken wordt dan engels, oa doordat hier een grote gemeenschap Cubanen woont,  naast andere immigranten uit Centaal- en Zuid-Amerika.

Tevens heb ik nog een uitstapje gemaakt naar de Everglades. Dit is een op zichzelf staand en uniek natuurgebied in het zuiden van Florida, het laat zich nog het best omschrijven als moerasgebied (het is niet precies hetzelfde). Het werd ons ontraden hier te gaan zwemmen, al was het maar vanwege krokodillen naast giftige slangen etc.. We hebben een rondtocht gemaakt met een "airboat (zie intro CSI-Miami)", opzich ook al weer een aparte ervaring! Daarna werd ons door parkwachters nog het een en ander verteld overhet boeiende leven van krokodillen en aligators.

Ik wil Jullie allemaal bedanken  voor alle reakties, en de vele SMSjes die ik heb gekregen, ook die voor mijn verjaardag. Het doet mij erg goed zoveel  van het thuisfront te horen!!

(Fotoos in het mapje Miami+Everglades)

Ik wens Jullie een heel goed weekeinde, en tot mijn volgende berichtje,  groetjes,

Paul

1. Pieter:
    Beste Paul,

Te laat, maar niet minder hartelijk gefeliciteerd! Zat in Smilde en kon niet internetten, vandaar.
    Wat een interessante verhalen heb je weer. Zo houd je een schare van vrienden en vriendinnen gekluisterd aan de reislogger. Ik hoop dat het goede gevoel er is.
    Hartelijke groet en geniet.
  2. Ada.:
    Hallo Paul.

Een hoteltje in Miami Beach dat lijkt mij ook wel wat.Maar wij gaan eerst maar deze week naar Eerbeek in een hotel,het mooie weer en het strand denken wij er maar bij.En heb je nog een drankje genomen op je verjaardag?Nou de zwemclub wel hoor(koffie)Geniet maar weer van alle mooie dingen daar in dat verre Miami!Groetjes ADA
  3. jenny v d stad:
    PAUL VAN HARTE EN NOG VELE GEZONDE JAREN
    We kijken uit naar al je verslagen en foto s
    zo reizen we mee.
    Paul heel veel reis plezier en sukses met de spaanse
    taal.
    Groetejs
    Jenny en Kees
  4. ellen:
    9 november 2009
    Hey Paul!

Wat een prachtige vertelsels weer!
    Wat maak je toch veel bijzonders mee.
    Ik wil je natuurlijk ook nog feliciteren met je verjaardag! heb je jezelf getrakteerd op buitenlands gebak?? Groetjes, Ellen
  5. Judith:
    9 november 2009
    Hola Paul,

Ik had nog niet van me laten horen, maar heb je tot nu toe wel gevolgd hoor! Met veel interesse en bewondering lees ik je verhalen en dat blijf ik doen. Je was jarig, dat wist ik niet, maar alsnog van HARTE!
    Wens jou heel veel goeds toe en goede moed tijdens je grote reis!
    Saludos Judith