Pointe-a-Pitre

8 november 2009 - Point-à-Pitre, Guadeloupe

Gisteren ben ik aangekomen in de Franse Antillen, het eilandje Guadeloupe. Het is een eiland met prachtige strandlocaties, plekken om te duiken en schitterende natuur. Alleen ik zit op de verkeerde  plek: het hoofdstadje, of beter hoofddorpje Pointe-a-Pitre en, ik ben hier maar een dag. Ik was nog zo gewaarschuwd, de vriendelijke jonge dame van het reisbureau had het me nog afgeraden, mijn reisboek schreef ook al ga hier niet naar toe, maar eigenwijs als ik ben toch gegaan. Ik heb er geen spijt van, ik wil altijd voor mijzelf  vaststellen of een locatie zo erg is als de mensen zeggen, en het is erg, het is hier niet om aan te zien. Ik raad af er naar te kijken maar er staan footoos in het mapje Pointe-a-Pitre. Het is jammer, maar ik heb 4 jaar franse les gehad op de middelbare school, en er is me niets van bijgebleven, en de gemiddelde fransmens spreekt (bijna) nooit engels, dus is het beredderen met handen en voeten. Morgen reis ik weer verder.

1. Trudy:
    14 november 2009
    hai paul..eindelijk is mijn computer weer aangesloten,,en kan ik weer heerlijk genieten van je verhalen..je weet,,ik vind het helemaal toppie,dat je weer het avontuur aangaat...en wat maak je weer 'n gave foto's.hier gaat alles goed,ook met de andere meiden..heeeel veeel plezier en 'n knuffel van mij..