Chiclayo en omgeving

7 maart 2010 - Chiclayo, Peru

Chiclayo is een van de lelijkste steden die ik ooit gezien heb, wat een afschuwelijke gebouwen! Als je 10 a 15 minuten van het centrum vandaan loopt, kom Je in buurten terecht waar geen bestrating is, en in de regentijd is dat dus een grote modderpool, en tevens een broedplaats voor insecten en ander ongedierte. In soortgelijke gebieden in Ecuador worden mensen met bossen opgenomen met dengue koorts, een ziekte die net als malaria wordt overgebracht door muggen. Er zijn in deze stad wel buitengewoon boeiende markten

Verder op tour geweest in de omgeving van Chiclayo. Wat mij was voorgespiegeld was dat ik ontzettend veel pyramides te zien zou krijgen. Als één van Jullie in fotoos een pyramide herkent, laat het mij alsjeblieft weten! Alles wat ik heb gezien lijkt wat mij betreft op zandheuvels. Het is wel zo dat er onder deze "heuvels" allerlei opgravingen zijn gedaan, die enige gelijkenissen vertonen met opgravingen bij pyramides in Egypte (mijn motivatie om een keer naar Egypte te gaan is hierdoor wel groter geworden). Een selectie van wat is opgegraven (sieraden, skeleten, potten e.d.) is te bezichtigen in het bijzonder fraaie MUSEO TUMBAS REALES DE SIPÁN (alwaar fotograferen is verboden). Dan nog dit, voor hen die twijfelen, Winnie de Pooh bestaat echt!

Enkele fotoos in mapje Chiclayo

1. liesbeth:
    9 maart 2010
    Ha, die Paul,

Wat een enige foto van Pooh!! Je weet toch altijd beren te scoren!! En de smurf doet ook weer mee! Die heeft wel heel veel van de wereld gezien!!
    Veel sterkte met alles wat je onderneemt!!
    Doe voorzichtig met je voeten.

Liefs van liesbeth
  2. Judith:
    10 maart 2010
    Hoi Paul,

Na even niet aan de computer te hebben gezeten heb ik nu weer even bijgelezen hoe het jou vergaat in Ecuador en Peru. Wat heb jij ondertussen al veel gezien en ervaren aldaar en wederom mooie plaatjes die je laat zien! Ikzelf ben vorige week 1-3 bevallen van een zoontje; Boaz. Heeft ook weer een wat zuid-amerikaans uiterlijk natuurlijk..
    Ik wens jou heel veel mooie reisavonturen toe en blijf je berichten volgen! Alle goeds!
    Groetjes Judith