Cusco: prachtige stad en omgeving

6 april 2010 - Cusco, Peru

Woensdag 31 maart met de bus doorgereisd naar Cusco, een prachtige rit door schitterend bergachtig landschap, met oneindig veel tinten groen. Ik heb de afgelopen periode rond pasen slecht gepland: ik had gehoopt  netzo als vorig jaar in Guatemala veel processies te zien, maar dan moet je niet in Puno zijn, en ook niet in Cusco, alwaar ik 1 processie heb kunnen aanschouwen. Cusco, een coloniale stad pur sang, lijkt in sommige opzichten veel op Antigua Guatemala: autentiek, alleen wat rommeliger in stadsconstructie, meer steegjes en heuvelachtig.  Cusco (3400 meter) ligt in een in een prachtige omgeving, genoemd de "Valle Sacrado" (heilige vallei). De afgelopen periode moest ik hier in Cusco een aantal dingen regelen, waarover een andere keer meer.

Zowel in Cusco als in omgeving is zoveel te zien dat ik geen andere keus zag dan dit in tourverband te doen. Dit heeft voordelen (gids + vervoer), maar ook nadelen, onder andere dat je in kuddeverband door bezienswaardigheden wordt heengejaagd zodat je weinig tijd hebt om sites te zien. De afgelopen week heb ik zoveel gezien, en zoveel informatie over mij heen gespoeld heb gekregen dat ik niet weet waar ik moet beginnen met vertellen, daarom laat ik het er deze keer bij: enkele Fotoos in het mapje Cusco.

1. Ada.:
    6 april 2010
    Hallo Paul.

Wat leuk dat je mij op mijn verjaardag belde!
    De zwemclub wenst jou het allerbeste.Ook de hartelijke groeten van Meneer v d Geest!Het weer in Nederland gaat nu eindelijk de goede kant op,na een lange winter.Bedankt voor je mooie verhalen!Gr ADA