Hong Kong (SAR) 2

26 juli 2012 - Hong Kong Island, China

Op 24 juli ondanks tyfoon met afgeladen ferry vanuit Macau aangespoeld in Hong Kong. Wederom geen uitzicht van “The Peak”, door het slechte weer was de omgeving in nevelen gehuld.

Dus maar weer gebruik gemaakt van “woensdag gratis museumdag”;  ditmaal heb ik het Hong Kong Museum of Art en Space Museum   bezocht. In eerst genoemde museum bestaat  één van de exhibities uit een grote verzameling keramiek, normaal gesproken erg saai, echter in een rondleiding van 1½ uur mocht ik een zeldzaam interessant verhaal over de materie aanhoren, bovendien uiterst komisch verteld. Het Space Museum, uiteraard boeiend, bovendien van hoog educatieve waarde voor schoolkinderen.

Midden in Kowloon , als een soort “Central Park”,  ligt Kowloon Park, een oase van groen en rust met zwembad, beeldentuinen, vogels en  zelfs flamingo’s (die ik voor het laatst gezien heb in Uyuni  in Bolivia op 4000 meter hoogte). Ik kan een ieder aanbevelen hier na toe te gaan om een paar momenten te ontglippen aan het drukke overprikkelde Hong Kong.

En als het zoveel regent kun je altijd aan de nattigheid ontsnappen, en verdwalen in de ontelbare winkels en shoppingmalls.

Enkele foto's in het mapje Hong Kong (SAR) 2.

Tot mijn volgende bericht, hartelijke groet, Paul Gebhard

1. Gerard van Dijk:
    7 augustus 2012
    Dank je voor het mooie verslag !!
    H/Gr. : Gerard van Dijk
  2. Pieter:
    7 augustus 2012
    Beste Paul, ook voor mij weer een interessant verhaal!
  3. J.E.B.:
    7 augustus 2012
    Paul, wat het weer hier betreft kun je net zo goed in Hong Kong nog heel wat winkels bezoeken.
  4. Marianne:
    8 augustus 2012
    Reissmurf nog niet weggezwommen? Hou em in de gaten, voor je het weet....
    Een virtuele knuffel voor jou.
    Omdat het regent.
  5. Jenny:
    4 november 2012
    hoop dat je dit nog kunt lezen!!
    Maar in iedere geval 5November je verjaardag dus van harte
    en verder heel veel reis plezier.
    Ga genieten.
    Jenny.