Lima, in broek gepoept, Paragliding

15 maart 2010 - Lima, Peru

Vrijdag 12-3, na 9 uur bus door saai zandlandschap aangekomen in de metropool Lima met ongeveer 7.5 miljoen inwoners. De stad valt me mee, het beeld is mijnsinziens minder somber dan geschetst, een stad met grote tegenstellingen, dat wel, arme buurten, maar ook heel fortuinlijke wijken, wel weer heel erg opletten! Je hoeft niet te vervelen in Lima.

Een aantal plaatsen die ik bezocht heb:

Daarnaast heb ik me ingelaten met een hele nieuwe belevenis, waar ik al dagen nerveus voor was: Tandem paragliding!   Ik vond het doodeng, de eerste minuten dorst ik niet naar beneden te kijken, en de vlucht van ongeveer 10 minuten leek wel 3 uur te duren, en ik was heel erg blij weer vaste grond onder de voeten te hebben, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb, af en toe is het goed om te proberen je grenzen te verleggen. De momenten dat ik wel naar beneden dorst te kijken vond ik het wel heel bijzonder.

Dan nog iets heel anders, het moest er een keer van komen: in mijn broek gepoept! Ik dacht dat ik op tijd mijn hotel zou halen, ongeveer 200 meter ervoor vroeg ik in een restaurantje nog of ik het toilet mocht gebruiken, maar die mevrouw begon een heel verhaal en toen begon het onheil zich al te geschieden. Het is erg ongemakkelijk lopen met zo´n natte kledder in je broek, gelukkig absorbeerde mijn (onder)broek de  dunne okergelige derry goed zodat ik me niet met soppende sokken hoefde voort te bewegen. Je voelt je wel erg ongemakkelijk als je met zo´n grote walmende vlek in je broek over straat loopt, en dan je hostal inloopt en iedereen loopt je na te kijken. Kop op Paul!

Een kleine selectie fotoos in het mapje Lima. (later voeg ik er nog een aantal fotos aan toe)

1. Pieter:
    Dag Paul,

Ik moest wel erg lachen dat boven het verhaal Google een advertentie had geplaatst voor incontinentiemateriaal. Hoe kan Google dat nu uit je woorden opmaken? Zit daar een mannetje teksten te screenen? Ach met hardlopen heb ik ook wel eens een bermpauze moeten maken. Het kanm iedereen overkomen.
    Je beschrijving was wel plastisch hoor! Die 7,5 miljoen zitten nu in de stank...
    Moedig, dat paragliden. Zal ik toch niet meer doen.
    Hartelijke groet,
    Pieter
  2. Reina Hoogland:
    16 maart 2010
    Nou Paul, wát een verhaal, ik kan me voorstellen dat je je doodongelukkig voelde met zo' n kledder in je broek. Ik heb het ook wel eens gehad, vre-se-lijk!!!! Je denkt dat de hele straat je ruikt, maar ja als de darmen opspelen is er geen houden meer aan. Wat eem onvriendelijk mens in dat cafeetje dat je niet naar binnen mocht. Ik dacht dat dat typisch nederlands was, ik heb het hier ook met de toeristen dat ze niet "zomaar" naar de WC mogen, maar eerst iets moeten nuttigen. Public toilets (gratis) kennen we hier niet in Nederland. In het buitenland overal, in Spanje zelfs in de supermarkets. Wat moedig dat je hebt gevlogen. Ik heb in Turkije een ballonvaart gemaakt boven Cappadocie, fantastisch, wat een ervaring. Het was gelukkig prachtig helder weer. Tot de volgende keer, adios, Reina.
  3. Marianne:
    16 maart 2010
    Oei oei oei oei. Zal ik mijn poepverhaal er dan ook maar bij zetten. Dat was in de trein. O gottogottogot.
    Maar het ligt alweer dagen achter je.
    Gaattie paragliden!! En dan geen poepbroek???!!! Je bent me er eentje.
    Je schrijft fantastisch.
    Marianne
  4. Aart:
    17 maart 2010
    Zo zie je maar weer Paul, overal schijt aan hebben, leidt niet altijd tot een gemakkelijk gevoel. Ernstig moedig van je om je over te geven aan paragliding.Wederom genoten van je verhaal!!
    Groetjes Aart
  5. Jan:
    12 december 2011
    Nou wat erg.Zelf had ik laatst ook een ongelukje.Met een volle broek naar huis.