La Palma - El Cerro Pital 2730 m

27 april 2009 - Santa Ana, El Salvador

La Palma, 25-4-2009

La Palma, een heel klein dorpje, ligt dicht bij de grens van Honduras en Guatemala. Het straatbeeld is vrolijk en kleurrijk. Erg vrij vertaald is het motto hier "Iedereen is een kunstenaar!" Muren van huizen en winkels, maar ook lantaarnpalen zijn beschilderd met eenvoudige motieven. Eigenlijk is het dorp een openluchtmuseum. Het spreekt mij meer aan dan een gemiddeld kunstmuseum, waar duur betaalde kunstdirecteuren hun hobby uitoefenen en veelal ophangen hetgeen zij mooi vinden.

Hier dichtbij, is het hoogste punt van El Salvador; de Berg Cerro El Pital met een hoogte van 2730 meter, op de grens met Honduras en dichtbij Guatemala. een soort 3 landen punt dus, Vaals, maar dan ietsje hoger. Deze berg is relatief makkelijk toegankelijk, dus ben ik op de top geweest!! Het uitzicht was die dag miniem; ik zat letterlijk in de wolken, tussen nevels en dampen, hetgeen een hele aparte ervaring is. Mijn smurf was niet te beroerd om te poseren op de witte steen die het hoogste punt markeert.

• FOTOOS: La Palma: Kunstdorp & 2730 m hoog in de bergen

Wat weetjes over het land El Salvador: Ongeveer 21000 km2, kleinste land in Centraal Amerika, 6,7 miljoen inwoners, Hoofdstad San Salvador, Valuta Amerikaanse Dollar (echt waar), Taal Spaans.

Ondertussen ben ik op zondag 26 april aan gekomen na een rit met 4 bussen met een duur van 5 uur aangekomen in Santa Ana, de opeen na grootste stad van El Salvador met 178.000 inwoners.

1. Trudy:
    27 april 2009
    haai paul,wat 'n belevenis allemaal weer..en ook hele mooie foto's.en leuk ff met je gesproken..met johanna gaat het ook weer goed,,ze gaf zichzelf gisteren 'n 10,want ze was al weer aan 't keutelen..dus wereld reiziger..geen zorgen maken..alleen maar genieten..groetjes en 'n knuffel van mij en johanna..en de andere meiden