San Salvador --> Managua (Nicaragua)

7 februari 2011 - Managua, Nicaragua

Vrijdag 4 februari vervolgde ik mijn pad zuidwaarts met bus over land via El Salvador, Honduras naar Managua, hoofdstad van Nicaragua. Twee jaar geleden heb ik deze regio vrij uitgebreid verkend, en daarom beperk ik men nu tot tot de "hoofdroute".                                                    Managua, (voor het laatst) getroffen door een aardbeving in 1972 is een uitgestrekte (spook)stad (onveilig) waar je het liefst zo snel mogelijk weg wilt, helaas zitten de bussen al een paar dagen volgeboekt, dus zit ik hier een beetje vast.  Het zou handiger geweest zijn om van Guatemala in één keer naar Panama of Zuid Amerika te vliegen, echter door met de bus te reizen zie je de (geleidelijke) overgangen en verschillen tussen de diverse landen: qua landschap, mensen en bouwstijl.

En op dit moment komt steeds vaker de gedachte bij mij op om eerder terug te keren, echter vind ik het nog steeds te vroeg om die stap te zetten, dus ga ik voorlopig nog proberen om  door te zetten, zodat ik later geen spijt ga krijgen dat ik te vroeg voor de "gemakkelijke weg" heb gekozen.

Tot mijn volgende bericht, met hartelijke groet,

Paul

1. Judith:
    8 februari 2011
    Hoi Paul, dappere reiziger. Wat goed van je om die beslissing nog even uit te stellen todat je eea zeker weet. En ondertussen doe je nog steeds weer boeiende ervaringen op in deze reis.
    Ik blijf je volgen en we horen het vanzelf wanneer beslissingen vallen, waar je zelf ook dan misschien niet teveel een oordeel aan moet geven, maar doen wat goed is voor jou.
    Alle goeds, buen viaje!
    Groetjes judith
  2. Marianne:
    8 februari 2011
    De makkelijke weg kan ook de moeilijkste weg zijn. Het wordt je wel duidelijk wat goed voor je is. Leef bij de dag.
    Ik was even off line, had ook zonniger oorden opgezocht. Nu weer in het Haarlemse waar alles zijn niet onaangename gangetje gaat.
    liefs,
  3. Reina Hoogland:
    23 februari 2011
    Nou Paul, het is weer even geleden dat ik je gemailed heb. Ik zou een Nijlcruisje maken op 9 febr. maar dat ging natuurlijk niet door vanwege de toestanden daar. Dus maar even afwachten of we een andere bestemming vinden of alsnog in maart daar naar toe gaan. Hier was het bijn voorjaar, maar is nu al weer dagen heel koud met veel wind. Heb je al besloten wat je gaat doen? Terug of toch maar blijven? Hartelijke groet en buen viaje, Reina