Weer op school in Antigua in Guatemala

8 januari 2011 - Antigua Guatemala, Guatemala

Wie zich afvroeg waarom ik sinds Mexico als een dolleman van hop naar her reisde, dat was omdat ik zo snel mogelijk weer naar school wilde om verder te gaan met spaans leren. En daarvoor is nodig dat ik enige innerlijke rust heb, zonder drang te voelen veel plaatsen te (?moeten?) bezoeken. Ik wilde kort gezegd al een stuk traject hebben afgelegd.

Voordat ik aankwam in Antigua (maandag 3 januari) was het onvermijdelijk de hoofdstad Guatemala te paseren. Het is elke keer een belevenis op zich; wat is die stad groot uitgestrekt en vies (en gevaarlijk). Het is een van de laatste plekken op aarde waar ik zou willen wonen.

Op zoek naar een spaanse school kwam ik er helaas achter dat mijn oude school erg is veranderd en veramerikaanst. Na lang zoeken (er zijn hier bijna 100 spaanse scholen) zit ik nu op een school waar ik me denk ik wel prettig voel, alwaar ik de komende tijd hoop mijn spaanse spreekvaardigheid te kunnen vergroten.

Één foto geplaatst in het mapje Antigua2010: het is wat ik zie als ik 's ochtends mijn hotel uitloop, en ik uitkijk op een vulkaan vanuit een sfeerrijk oud straatje, in een zeer aangenaam klimaat.

Hartelijke groet, Paul

1. marjolein:
    9 januari 2011
    wat is dit inderdaad een aantrekkelijk beeld..
    ochtenzonnetje, prachtig straatje, rust...
    hier zou ik wel een tijdje naar school willen.
    Tel je zegeningen Paul.. en ga hier lekker een tijdje studeren..
  2. Nicht Marjo:
    13 januari 2011
    Die laatste foto is zo typisch Zuid Amerika, wat leuk!
    Ik hoop dat je nu lekker de rust hebt om te studeren, ik verwacht hierna al je berichten in het Spaans....(doe maar niet, ik weet er niks (meer) van).
    En geniet ervan, het is bijzonder dat je dit iedere keer kan doen en het ook doet! Heel goed!
  3. Tessa Getrouw:
    18 mei 2011
    Hola!

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda. Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie met als thema: ‘Language tourism in Central America’.

Met mijn scriptieonderzoek doe ik research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren in Midden Amerika.

Onderstaand vind je de link waarmee je wordt doorgestuurd naar mijn enquete over taaltoerisme in Midden Amerika. Lees de vragen goed door om misverstanden te voorkomen. Het invullen van de enquete zal ongeveer 5-10 minuten duren. Om een zo goed mogelijke uitslag te krijgen heb ik veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet die een cursus Spaans hebben gevolgd in Midden Amerika, graag doorsturen!

Hartelijk dank voor je medewerking!

Groetjes, Tessa