Veilig terug in Haarlem, Dank voor Jullie STEUN!!!

29 augustus 2010 - Haarlem, Nederland

Dinsdag 17 augustus ben ik vanuit Rio de Janeiro via Londen veilig teruggekeerd in Haarlem, alwaar het mij nu ontzettend veel moeite kost om te schakelen en te wennen.

Het was mijn bedoeling afgelopen reis alle landen aan te doen in Zuid Amerika voor korter of langere tijd, en dat is gelukt. Tevens was het mijn plan  zeer goed spaans te leren spreken, waarmee ik toch een heel eind ben gekomen, al blijft het af en toe nog een beetje behelpen.

Kort samengevat  heb ik de afgelopen 2 jaar respectievelijk 8 maanden (Centraal Amerika) en 10 maanden (Zuid Amerika) me zelfstandig gered in het buitenland, en ruim 75.000 kilometer afgelegd.

Ik ben IEDEREEN zeer erkentelijk voor ALLE REACTIES via blog, email en sms, hetgeen me enorm geholpen heeft gemotiveerd te blijven en door te zetten. Zonder al deze feedback had ik het denk ik niet gered.

Hartelijk groet,

Paul

1. Bram de Witte:
    29 augustus 2010
    Paul ineens ben je er weer , ja wat zal dat vreemd zijn en wennen. Niet elke dag hoeven te reizen en in een weer andere omgeving te verblijven. Knap van je dat je het hebt gepresteerd. Ik zou het leuk vindne om je eens te onrmoeten. Je bent welkom in de winkel ik werk niet zoveel meer dus bel me maar eerst als je van plan bent te komen.

WElkom.

Bram
  2. Ben:
    29 augustus 2010
    En wij dan? Ben de afgelopen maanden helemaal gewend geraakt om in je rugzak mee te reizen en af en toe te mogen rondkijken op al die mooie plekken. Reizen vanuit de leunstoel is me goed bevallen. Dus... wanneer ga je weer? Dank voor alle leuke blogs!
  3. Reina Hoogland:
    29 augustus 2010
    Nou ja, bienvenido a casa!!!! Ik weet niet wat ik lees dat je nu ineens weer terug bent in Haarlem. Dat zal wennen zijn zeg. Je hebt nu, denk ik een gigantische cultuurshock. Ik ben zó benieuwd wat je overall impressie van de landen die je bezocht hebt. Ik wens je sterkte met het wennen in ons kikkerlandje waar het nu wel extreem aan het regenen is. Hoop nog iets van je te horen, hasta la próxima, un saludo cariñoso de Reina.
  4. Marianne:
    30 augustus 2010
    welkom terug. Ik zal je reisverhalen missen maar kijk er ook naar uit je life te zien.
    Ja, de omschakeling zal niet meevallen.
    Misschien elke week op pad in Nederland met eveneens een weblog?
  5. J.E.B.:
    30 augustus 2010
    Ik dacht al, het blijft wat stilletjes. Snap het nu, je was bezig met de terugreis. Welkom thuis! We spreken elkaar wel weer binnenkort denk ik. Tot horens.
  6. Pieter:
    Beste Paul,
    Wat je hebt gedaan grenst aan het onmogelijke. Ik heb heel veel bewondering voor je. Spijtig dat ik van af nu je reisverslagen zal moeten missen. Thuis. Ja, wat is thuis na zo'n reis? Bestaat thuis dan nog wel? Jouw thuis is een hele wereld.
    Hoop je weer eens te zien.
  7. Chris:
    Hoi Paul,
    Welkom terug in dit zeer onzuidamerikaanse landje. Ik dank dat je nu wel een heel ander perspectief hebt meegekregen door je reizen en misshien helpt dat wel om de boel hier een beetje te relativeren.
    Ik werk nog steeds in Haarlem, lijkt me leuk om binnenkort wat af te spreken!
  8. Trudy:
    30 augustus 2010
    hey paul..zit ik weer eens achter 'n computer...( ben al niet zo'n VLOTTE met 'n computer)BEN JE WEER THUIS!!!!!!!of m'n computer is zoooo traag ,,,,??of IKKE,,maar what ever...WELKOM THUIS,,,dat zal wel vreemd zijn!!!geen engels,,geen spaans,,geen ,,,WAAR slaap ik vanacht??JIJ bent thuis...je nieuwe buurtje,,VREEMD!!!maaaaaar je eigen....BEDJE..is toch ook wel heerlijk na zo'n lange tijd...helaas ???? kan ik geen bakkie komen doen...want nu ben ik op zo'n reis,,,waar je,je afvraagt !!!waar slaap ik,,waar beland IK..???NOU..jij weet 't wel!!DENK ik..ik ben weer op avontuur in ...GRIEKENLAND...ik zit nu op rhodos,al 'n dag of 4 maar nog 1 dagje,,,want al die springveren in dit bed...hmmmm..'t is effe niet anders ..morgen ga ik weer naar 't volgende avontuur..misschien mis ik 't springveertje wel!!!!maar misschien slaap ik wel onwijs lekker..YOU NEVER NO..???gewoon net als jij ..OP naar het volgende avontuur..nou paul..SLAAP LEKKER in je eigen bedje..wil je marina de groetjes van me doen??dikke knuffel van mij en sylvia...en als ik weer terug ben,,gaan we weer effe bijkletsen..P>S..als je 'n roepie...CODA,,heeeel hard hoort,,,dan is dat sylvia,die nu bij jouw aan de overkant woont,,,,en d'r hondje roept..dag paul...x....
  9. Reina Hoogland:
    2 september 2010
    Hola Paul, hoe gaat het met wennen in Nederland? En dan meteen dat vreselijke pokkenweer met die plensbuien......Kun je de draad weer wat oppakken, het zal wel vreemd zijn in het begin. Sterkte met acclimatiseren, groet, Reina.
  10. Hely:
    7 december 2010
    Dag Paul, bedankt voor die fijne kaart, wat had je dat weer mooi gedaan! Ben meteen gaan kijken bij al je mooie foto's, wel héél bijzonder en dan al die reizen ... ik las alles met grote verbazing en nog grotere bewonering! Ik schrijf je wel weer. Heel veel groetjes, Hely
  11. herman:
    8 december 2010
    Hoi Paul bedankt voor je kaart, ik vind hem leuk en je blog ook. ik dacht dat jij niet van computers hield. nog veel plezier daar in het verre land.
    groetjes en hou je haaks Herman en de bandieten uit het zwembad